Дуже важливо, щоб діти брали активну участь у посадці та наступному догляді за рослинами. Суворих вимог до переліку рослин немає. Для вихованців молодших груп доцільно висаджувати рослини, які мають велике насіння. Для дітей 5-го та 6-го років життя можна пропонувати більш дрібне насіння.
До вашої уваги приблизний перелік рослин які можна висаджувати з дітьми: цибуля-ріпка, часточки часнику, коренеплоди буряка, петрушки, селери. Все, що проросте, потрібно використовувати як вітамінну добавку до обіду. Можна вирощувати по 1-2 примірника кімнатних сортів огірка, томата, горошку, різноманітні декоративні рослини (квіти, декоративна трава ).
Рекомендується проводити цікаві досліди та експерименти, які спонукають дітей до самостійного пошуку причин, способів дії, прояву творчості, підтримують у дітей ініціативу, кмітливість, критичність та самостійність. Доцільно відвести місце для лабораторії, де рослини будуть висаджуватися різними способами: між двома площинами у вату, у камені тощо. Можна висаджувати цибулини, створюючи для них різні умови: для однієї - тепло, воду, світло; для іншої - тепло, воду, темряву; для третьої - холод, воду, світло. Організовуючи такий дослід, проводячи з дітьми регулярні щотижневі спостереження за проростанням цибулі з наступним фіксуванням результатів в календарі, вихователь досягає поставленої мети - на конкретному прикладі переконує дітей у значущості окремих факторів зовнішнього середовища для росту і розвитку рослин.
Для спостереження за весняними змінами в житті рослин у групу добре принести гілочки дерев. Для молодших груп - гілочки одного дерева (для спостереження за бруньками та листям). Для середніх груп - гілочки двох дерев (добре відомих дітям та легко помітних зовні). Для старших - гілки декількох порід (що ростуть на території дитячого садка).
Робота щодо організації городу на підвіконні буде успішнішою, якщо її проводити поетапно.
- Посадка рослин, виготовлення таблиць-покажчиків з назвами і датою посадки. Знайомство дітей з алгоритмом по догляду за рослинами. Підбір художньої літератури про посаджені рослини: приказки, вірші, казки, загадки.
- Спостереження за ростом рослин, проведення дослідів, експериментів. Результати фіксуються у щоденнику. Створення колекції насіння овочевих культур, популярних у нашому регіоні. Знайомство з художньою літературою, створення картотеки художнього слова, розгляд ілюстрацій, проведення бесід, ігор.
- Аналіз та узагальнення результатів, отриманих у процесі дослідницької діяльності дітей. Оформлення виставки малюнків «Від насінини до паростку». Складання розповідей про те, як доглядати за рослинами.
Немає коментарів:
Дописати коментар