Для мікрометодкабінету вихователя
доцільно мати шафу, Бажано, щоб вона була закрита і розміщена так, щоб
якогомога менше займала корисної площі, передбаченої для предметно-ігрової
діяльності малят, чи, за наявності умов, розташовувалась в спальні.
Проте, як свідчить практика, для
ефективної педагогічної діяльності вихователя необхідна чимала кількість
інших матеріалів: програм, довідкової, методичної, енциклопедичної,
художньої дитячої літератури, навчально-методичних посібників, методичних
розробок, конспектів чи сценаріїв занять, методичних рекомендацій,
дидактичних ігор, технічних засобів навчання тощо.
Насамперед мікрометодкабінет
вихователя повинен містити інструкції з охорони праці та техніки безпеки:
посадова інструкція
інструкція по ПБ
інструкція по ТБ
Кожний вихователь прагне мати під
рукою методичну, довідкову, енциклопедичну літературу, навчально - наочні
посібники, настільно-друковані дидактичні ігри, дидактичні ігри виготовлені
власноруч. Враховуючи те, що більшість педагогів організовує діяльність з
дітьми за технологією блочно-тематичного планування, навчально-методичні
посібники, демонстраційний та роздатковий дидактичний матеріал, дидактичні
ігри, художньо-мовленнєвий матеріал, напрацьований матеріал з досвіду роботи
доцільно систематизувати за тематикою блоків та підтемами тижнів,
наприклад: «Дитячий садок», «Світ навколо тебе», «Щедра осінь ходить по
землі», «Велике і маленьке», «Дім під дахом голубим», «Сторінками пізньої
осені», «Ігри, іграшки, забави», «Зимовий вернісаж», «Ой весела в нас зима»,
«Добре - погано», «Таємниці світу техніки», « Мозаїка професій», «Моя
сім'я, моя родин», «Подорож у світ мистецтва», «Малятам про тварин»,
«Весняний калейдоскоп», «Книжковий дивограй», «Світ крилатих» тощо. Проте
нерідко навчально-методичні посібники та дидактичні ігри носять
поліфункціональний характер, тож для зручності користування, про це
зазначається в картотеці.
Мікрометодкабінет вихователя може
містити теки з державною символікою і з символікою дошкільного навчального
закладу (гімн, герб, прапор, емблема, логотип) та групи (емблема, девіз,
правила групи).
До накопичувальних тек за напрямками
вихователями можуть добиратись журнальні статті всеукраїнських часописів з
методичними рекомендаціями; цікаві, перспективні методичні розробки педагогів
дошкільних навчальних закладів України; конспекти, сценарії, плани проведення
окремих форм роботи з дошкільниками з власного досвіду роботи; довідковий та
художньо-мовленнєвий, ілюстративний матеріал; доцільно вказувати перелік
авторських програм, технологій, авторів та тематику перспективного
педагогічного досвіду.
Для зручності користування обома
вихователями, доцільно мати перелік майна і документації робочого місця
вихователя, картотеку навчально-методичної і довідкової літератури, картотеку
навчально-наочних посібників та дидактичних ігор, переліку аудіо, відео
записів художніх та музичних творів для слухання та музичного супроводу
фізкультхвилинок, вправ-релаксацій, вправ-емпатій, психологічних етюдів;
мультфільмів; електронних презентацій для дітей та батьків з зазначенням
місця зберігання.
На тему створення розвивального
середовища в групових приміщеннях опубліковано чимало статей та
методичних рекомендацій. Варто зазначити, що обладнувати та наповнювати
осередки групового приміщення слід згідно з Типовим переліком
обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного
навчального закладу та методичними рекомендаціями «Підбір і використання
іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах», «Підбір і
використання іграшок для дітей раннього віку в дошкільних навчальних закладах».
Немає коментарів:
Дописати коментар